Oryginalne klucze w niskich cenach

Wiedźmin 3: Krew i Wino (DLC)

Więcej widoków

Wiedźmin 3: Krew i Wino (DLC)
77,50 zł

Dostępność: Brak w magazynie

PLATFORMA: GOG.com
REGION: Bez ograniczeń
JĘZYK: Wielojęzyczna
DATA WYDANIA: 2016-05-31
KOD PRODUKTU: TW3KW
DOSTAWA: Natychmiastowa wysyłka e-mail 24/7/365
FORMY PŁATNOŚCI: Przelew elektroniczny, Paysafecard, PayPal, BLIK, BitCoin

Opis

Szczegóły

Wiedźmin 3: Krew i Wino (w wersji eksportowej The Witcher 3: Blood and Wine) to drugi duży dodatek DLC do wydanego wiosną 2015 roku rodzimego RPG akcji Wiedźmin 3: Dziki Gon. Rozszerzenie wydłużające fabułę pierwowzoru o ok. 30 godzin rozgrywki, opracowane zostało ponownie przez studio CD Projekt RED, czyli twórców wszystkich dotychczasowych odsłon komputerowej serii, bazującej na motywach twórczości znanego polskiego pisarza fantasy Andrzeja Sapkowskiego.

Dodatek Krew i Wino został oficjalnie zapowiedziany przez twórców już na miesiąc przed planowaną premierą gry podstawowej i wraz z wydanym w październiku 2015 roku pierwszym płatnym rozszerzeniem Serca z Kamienia uzupełnia listę kilkunastu DLC, z których znakomita większość udostępniona została graczom całkowicie bezpłatnie. Na platformie PC dodatek udostępniony został zarówno w wersji cyfrowej, jak i limitowanej edycji pudełkowej, zawierającej poradnik, dwie papierowe talie oraz żetony do gry w Gwinta – czyli będącej integralną częścią trzeciego Wiedźminakolekcjonerskiej gry karcianej.

Fabuła

Akcja dodatku Krew i Wino przenosi nas (i Geralta) do całkiem nowej krainy o nazwie Touissant, która swym rozmiarem dorównuje znanym z gry podstawowej Wyspom Skellige. Jest to jedno z niewielu państw wiedźmińskiego uniwersum niedotkniętych jak dotąd dotknięte wojenną pożogą. Jak się szybko okazuje, panująca w Touissant sielankowa atmosfera to jednak tylko i wyłącznie pozory, a znajdujące się nieco na uboczu księstwo w rzeczywistości ma także swoje drugie, znacznie mroczniejsze oblicze. Właściciele licznych w tym rejonie winnic nasyłają na siebie najemnych zbirów, a w odludnych zakątkach czają się nowe, niespotykane dotąd potwory. Na domiar złego w Touissant pojawia się tajemniczy morderca, którego sposób działania może sugerować, że nie jest on człowiekiem. Poproszony o pomoc przez władającą krainą Xiężną Annę Henriettę, Biały Wilk będzie musiał po raz kolejny stawić czoła złu, które zwalczyć może jedynie wiedźmin.

Mechanika

Dodatek nie wprowadza drastycznych zmian w ogólnej mechanice rozgrywki. Wraz z zupełnie nowym wątkiem fabularnym czeka nas jednak cała masa zadań głównych i pobocznych (w łącznej liczbie dziewięćdziesięciu), rozgrywających się na odwiedzanych przez nas po raz pierwszy terenach księstwa Touissant. W trakcie zabawy Geralt stawia czoła 20 niespotykanym dotąd rodzajom przeciwników, rozbija kolejne posterunki bandytów i zdobywa nowe, ukryte lub strzeżone przez potwory skarby. W dodatku znalazło się także 30 niedostępnych do tej pory broni oraz 100 nowych elementów zbroi, a nasz protagonista zyskał też możliwość zmiany koloru poszczególnych elementów ubioru. W związku ze sporymi rozmiarami DLC, aż do setnego zwiększa się maksymalny poziom rozwoju postaci, możliwy do uzyskania dzięki opcji New Game Plus.

Wiedźmin 3: Krew i Wino oferuje także nowe rodzaje aktywności, takie jak możliwość zdobycia głównej siedziby grasantów, dzięki czemu osłabnie obrona obozów bandytów na danym terenie, oraz opcje rozbudowy winnicy Corvo Bianco, pełniącej rolę naszej siedziby i zapewniającej bohaterowi szereg dodatkowych korzyści. Jedną z najbardziej zauważalnych zmian (wprowadzonych wraz z aktualizacją, dostępną także nieodpłatnie dla wszystkich posiadaczy gry podstawowej) stanowi mocno przemodelowany interfejs gry, mający w założeniu twórców ułatwić korzystanie ze znaków, systemu rzemiosła i usług handlarzy oraz zarządzanie ekwipunkiem i mutacjami Geralta (które są nowością wprowadzoną dla wysokopoziomowych postaci). Dodatkowo mapa gry wzbogacona została o nowe znaczniki oraz opcje filtrowania. Listę nowości uzupełnia zaś talia Wysp Skellige, rozszerzająca dostępny dotąd wachlarz kart do gry w Gwinta.

Kwestie techniczne

Pod względem technicznym, wydane na platformie PC Windows rozszerzenie Krew i Wino nie wnosi istotnych zmian do samego Wiedźmina 3, jeśli nie liczyć udostępnionych wcześniej, nieodpłatnych aktualizacji gry. To, co rzuca się w oczy przy już przy pierwszym kontakcie z dodatkiem, to wygląd księstwa Touissant, w znaczącym stopniu odbiegający od odwiedzanych w grze podstawowej lokacji, takich jak Velen, Novigrad czy Wyspy Skellige. Nowa kraina wyróznia się bowiem przepychem oraz bardziej intensywną paletą kolorów, a czasem wręcz baśniową stylistyką.

Dodatkowe informacje

Dodatek Wiedźmin 3: Krew i Wino otrzymał w 2015 roku dofinansowanie od Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego. Dotacja wyniosła 150 tysięcy euro, tj. ok. 7% całkowitego budżetu produkcji, który wyniósł nieco ponad 2 miliony euro (czyli blisko 9 milionów złotych). Zważywszy na fakt, że podobny budżet miał także pierwszy z dodatków do Wiedźmina 3, można łatwo wyliczyć, że studio CD Projekt RED wydało na produkcję i promocję obu rozszerzeń do „trójki” niemal tyle samo, ile wyniosły koszty wyprodukowania pierwszej odsłony serii, czyli blisko 20 milionów złotych.

Tryb gry: single player    

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Intel Core i7-3770 3.4 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770/Radeon R9 290 lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz/AMD Phenom II X4 940 3.0 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit

Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Platforma GOG.com
Recenzje

Tagi produktu

Użyj spacji aby rozdzielić tagi, apostrofów (') aby wpisać frazy.